Megismerni. Megérteni. Segíteni.
„A segítségnyújtás kölcsönös fejlődés.
Tanítva tanulunk Afrikában!”
Megismerni. Megérteni. Segíteni.
„A segítségnyújtás kölcsönös fejlődés.
Tanítva tanulunk Afrikában!”
Építs egy iskolát
Malinak súlyos problémája van az iskolák infrastruktúrájával. Az ország több területén a gyerekeknek nincs lehetőségük az iskolába járni, vagy amiatt, hogy a legközelebbi iskola túl messze van (5-15 km), vagy amiatt, hogy a lehetséges állami iskola annyira túlzsúfolt, hogy több gyerek nem bírja követni a tantervet. Egy átlagos osztály létszáma egy Bamakói állami iskolában 170-200 gyerek.
Miközben Maliban az állam súlyos kudarcot vallott abban, hogy alapszintű oktatást biztosítson a folyamatosan növekvő népességnek, a lakosság tagjai magán iskolák alapításával próbálják teljesíteni az állam feladatait. Az ország több területén a szülőknek nincs más választásuk, mint hogy a gyerekeiket ezekbe a szerényebb magán iskolába járassák, amelyek azonban messze állnak attól, amit elvárnánk egy magán iskolától. Ezeket az iskolákat általában nagy erőfeszítéssel magánszemélyek alapítják, mint például egy tanár, vagy egy modern gondolkodású vezetője egy hitközösségnek.
A finanszírozás általában csak a lépésről-lépésre módszert engedi meg, így az építkezés kisebb-nagyobb megszakításokkal együtt évtizedekig eltarthat.
Alapítványunk ilyen iskolákkal dolgozik együtt, segítjük a technikai fejlődést, a tanterv modernizálását. Támogatjuk például: új tanterem építését, számítógép-terem létrehozását, mosdóhelyiség építését, oktatáshoz szükséges eszközök, írószerek és sportszerek beszerzését.
Ezt a fajta támogatást nevezzük „hardver” programnak.
Úgy gondoljuk azonban, hogy fontos az, hogy a “hardver” programok kiegészüljenek “szoftverekkel”, amik a tanításon, a tanárképzésen és az oktatási kampányokon keresztül segítenek a legtöbbet kihozni az adományokból.
Programjaink követhetőek és dokumentálhatóak, és a helyi szükségletek alapján tervezzük meg őket.
Számítógépterem a Győzteseknek 2021
Az iskola vezetőségének és a gyerekeknek egy régi álma teljesült az olvasó és számítógépterem kialakításával. Az építkezést a Hungary Helps Ügynökség támogatásával építettük, a gépeket a Point Systems Zrt. adta.
Semmelweis Kútfúrás Projekt 2021
A Győztesek partner iskolánk környékén sem vezetékes víz, sem villanyáram nincs, így Semmelweis projektünk folytatásaként 2021-ben egy kút fúrásába kezdtünk. A napelemmel hajtott kút 185m mélységből nyomja fel vizet és szolgálja ki az iskola mellett a környékbeli lakosokat is. A projekt finanszírozásást a német-magyar Xeless Group és a Hungary Helps finanszírozta.
Utat a labdának! Projekt 2020
A bamakói Chérifoula Iskola a nyomornegyed szélén, közvetlenül a szeméttel teli mocsárra épült. Megközelíteni korábban leginkább a szemétdombon keresztül, néha csak pallókon egyensúlyozva lehetett. Az iskola önerőből belekezdett a környezet javításába a mocsár feltöltésével, de kifogyott a pénzből. Elképzelésük az volt, hogy a szemetes, bűzös pocsolya feltöltésével nem csak egészségesebb, maláriamentesebb környezetet alakítanak ki, hanem egy sportályának használható területet is létrehoznak a gyerekeknek. A projekt megvalósításához az önerő mellett a Hungary Helps Ügynökség is hozzájárult.
Semmelweis Kézmosás Projektek 2018-20
Ez a projekt sorozatunk a kézmosás lehetőségét viszi el oda, ahol az nincs meg (hardware oldal), és oktat, érzékenyít annak fontosságáról (software oldal). Ennek a projektnek keretében illemhelyiségeket és kézmosóállomásokat építettünk partner iskoláinknak. A fejlesztéseket a gyerekeknek tartott érzékenyítő előadásokkal egészítettük ki, amelyeket az amerikai PROJECT WET Foundation oktató anyagaira és Semmelweis Ignác, mint „az anyák megmentője” történetére építettünk.